Bugetele de criză ale companiilor înjumătăţesc piaţa de catering !


Piaţa de catering a coborât cu până la 50% în primele şase luni ale anului, pe fondul scăderii dramatice a bugetelor clienţilor destinate evenimentelor. Această tendinţă se va menţine cel puţin încă trei semestre de acum încolo, estimează principalii jucători. Singurii care au reuşit să limiteze efectele reculului pieţei sunt firmele ce oferă servicii complementare celor de catering.

Piaţa de catering este într-o scădere evidentă. Dacă, până în 2008, piaţa a fost într-o creştere constantă, în prezent, scăderea este între 20% şi 50%. Companiile au redus, unele dintre ele chiar total, numãrul evenimentelor interne (training, team building), în consecinţă, necesitatea serviciilor de catering s-a micşorat pe măsură. Estimările de scădere pentru anul în curs sunt de 20-50%”, a declarat pentru Business Standard Anca Mitu, director general al Privileg Catering, firmă care în 2008 a raportat o cifră de afaceri de 3 mil. euro, iar pentru 2009 estimează afaceri de maximum 2,3 mil. euro.

Şi Georgiana Diaconul, director general al Gala Catering, este de părere că scăderea pieţei se apropie de 50%, iar un reviriment al acesteia îl putem aştepta abia în 2011. “Primele şase luni ale anului 2009 nu au fost tocmai roz. Este cea mai slabă jumãtate de an din existenţa companiei noastre, ce are mai mult de 17 ani, şi poate cea mai puţin provocatoare. Cred că şi a doua jumătate a anului va fi la fel ca şi prima, ba chiar cred că nici în anul următor lucrurile nu îşi vor reveni”, a spus Diaconul.

Unii jucători au posibilitatea să-şi acopere pierderile din catering prin oferirea de alte servicii, cum este cazul companiei arădene Gastrotur, care mai pune la dispoziţie servicii hoteliere şi de alimentaţie publică, turism montan şi balnear. “Avem o scădere de 30% pe segmentul de catering, în primul semestru. Nu suntem afectaţi foarte mult, pentru că businessul nostru cuprinde şi alte ramuri, care merg destul de bine”, a spus Teodor Morar, director general al Gastrotur.

În caz contrar, trebuie căutate opţiuni pentru supravieţuirea businessului într-o piaţă aflată în cădere liberă. “Având în vedere realitatea, am luat măsuri în sensul că am deschis un nou departament Daily Catering, care se ocupă de livrări zilnice numai pentru companii. Am cercetat şi cercetăm piaţa externă, astfel încât să vedem ce noutăţi apar în branşă. Chiar avem colegi care vor pleca în deplasări externe, de unde vor veni cu sugestii directe”, a adăugat Diaconul.

Cu toate acestea, restructurările, reducerea costurilor şi sistarea investiţiilor nu ies din planul anticriză al companiilor de catering.
“Criza s-a resimţit prin scăderea vânzărilor. Am luat măsuri de prevenire a crizei prin restructurări la nivel de personal, circa 12% dintre angajaţi au fost disponibilizaţi. Nu mai facem niciun fel de investiţie, încercăm să reducem costurile cu materia primă, prin negocieri cu furnizorii”, a spus Mitu.

Parteneri : www.reklama360.ro

Sursa: Standard

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Nu uita sa zici si prietenilor tai de aces blog.