Agentiile de turism pierd 40 milioane euro pe litoral



Agentiile de turism nu vor mai incasa anul acesta la fel de multi bani din vanzarea sejururilor pentru litoral ca anul trecut, chiar daca aproape 90% dintre acestea sunt vandute prin operatori.


In 2008, incasarile agentiilor de turism au ajuns la 350 milioane de euro, iar valoarea medie a unui sejur a fost de 250 de euro, informeaza Evenimentul Zilei.

Pe langa acestia, alti 40 de milioane de euro au reprezentat pachetele turistice vandute strainilor, fara a mai pune la socoteala turismul la negru.

Daca anul trecut 1,4 milioane de turisti romani au invadat plajele, semnele de anul acesta ii ingrijoreaza pe operatorii din domeniu.

Daniel Vasilescu, presedintele Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR), declara recent ca gradul de ocupare a unitatilor de cazare de pe litoral in luna iunie a fost cu 20% mai mic fata de anul trecut, insa se asteapta la o revenire in urmatoarele doua luni.

In iunie, numarul persoanelor care au cumparat pachete turistice de la agentia Paralela 45 a scazut, dar incepand cu aceasta luna se observa o revigorare a vanzarilor.

"Ca numar de oameni, la noi in iunie au fost cu 30% mai putini fata de aceeasi luna a anului trecut.

Din 6-7 iulie, am observat ca numarul persoanelor care cumpara a inceput sa creasca si speram sa fie doar cu 10% mai putini fata de nivelul lunii iulie din 2008.

Pentru luna august ne asteptam la o stagnare", a declarat pentru Gandul directorul agentiei, Alin Burcea.

In ceea ce priveste vanzarile pentru destinatiile externe, numarul de clienti s-a redus cu 20%.

Daca la agentia Perfect Tour vanzarile pentru sejururile externe stagneaza, in ceea ce priveste litoralul, se pare ca numarul celor care au decis sa-si petreaca concediul in Romania a crescut.

"Pentru litoral, anul acesta se observa o crestere de 5-10% maxim, dar si preturile sunt mai mici fata de anul trecut.

Spre exemplu, costul pentru sase nopti la un hotel de trei stele din Mamaia, cu toate mesele incluse, porneste de la 436 de lei/persoana", ne-a declarat Tatiana Buludica, directorul de marketing al agentiei.

Parteneri : www.reklama360.ro

Sursa: Bloombiz

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Nu uita sa zici si prietenilor tai de aces blog.